Vindbaarheid vs Conversie
Alleen met ijzersterke content blink je nog uit en schittert je verhaal tussen alle concurrentie en berichten in. Mensen lezen alleen dat wat ze echt interesseert en meestal gaat het dan nog om een snelscan. Nieuwe vormen van content, zoals infographics, video en afbeeldingen, moeten ingezet worden, in combinatie met inhoudelijk krachtige tekst om de aandacht te trekken en vast te houden. Zo verhoog je de vindbaarheid van je website en andere uitingen en tegelijk ook de conversie, de indrukken, op je kanalen. Content kan op allerlei manieren ingezet en verpakt worden. Van uitgebreide productbeschrijvingen in je webshop tot whitepapers over uw expertise en blogs over je professionele belevenissen.
Strategie
Voordat je begint met willekeurige blogpost, facebookberichten, twittercampagnes en video’s van je medewerkers is een contentmarketing strategie onmisbaar. Zonder strategie zijn veel van de inspanningen niet effectief. De strategie moet bovendien passen bij de identiteit van je organisatie. Wat wil je vertellen, welke doelgroep spreek je aan en wat is de rode lijn in alle content? Bedenk van te voren welke kanalen geschikt zijn voor je boodschap en doelgroep. Vind je dat lastig in de wirwar van mogelijkheden en tools? Onze contentspecialisten en marketeers kennen de online route naar je klant als geen ander.