Definitie van Branding
Wie je bent, waar je voor staat, wat je biedt en hoe je dat voor elkaar krijgt komt helemaal tot uitdrukking in de identiteit van je organisatie. De kunst om deze identiteit uit te drukken in alle communicatiekanalen noemen we branding. Elk onderdeel van je organisatie straalt de identiteit uit, dus elke communicatie-uiting is een vorm van branding. Of dat nu de kleur van het logo is of de stijl van je briefaanhef. De aandacht voor branding is dan ook essentieel voor de beeldvorming van de klant over je organisatie en product of dienstverlening.
Consistent herhalen
De branding van je organisatie moet consistent zijn om als betrouwbaar en succesvol over te komen op de klant. Elke vorm van communicatie moet de identiteit van je brand uitademen. Pas dan zijn de inspanningen het meest effectief en de resultaten volgens verwachting. Om de consistentie in communicatie en marketing te brengen is een passende strategie nodig. Zo weten alle medewerkers wat van hun verwacht wordt en kunnen ook andere processen hieraan getoetst worden. Een eenduidig en krachtig merk is het gevolg.